Creepy Clubs, veel te veel toetjes en Manchester - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Joyce Wijk - WaarBenJij.nu Creepy Clubs, veel te veel toetjes en Manchester - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Joyce Wijk - WaarBenJij.nu

Creepy Clubs, veel te veel toetjes en Manchester

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

31 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Heey allemaal!

Weer een blogje van mij :) Ik ben vandaag een dagje vrij omdat de docenten hier aan het staken zijn. Dus geen colleges, dus tijd om werk in te halen, dus tijd om schoon te maken, dus tijd om een blog te schrijven! Morgen komen pap en mam hierheen, dus ik heb een leuk vooruitzicht op het weekend!

De afgelopen anderhalve week ben ik weer vooral druk geweest met mijn stage. Maandag heb ik een stukje les overgenomen van Roel, dat ging wel goed. Verder ben ik veel schrijfwerk aan het nakijken en de conversatielessen aan het voorbereiden en geven. Het blijft leuk om te doen! We maakten ons afgelopen week een beetje zorgen omdat er vaak veel studenten afwezig zijn. Maar dit schijnt normaal te zijn, en wij zouden hier niks aan kunnen doen. Dus dat hopen we dan maar! En ik hoop dat over een poosje iedereen weer gewoon in de les zit, ondanks dat het niet verplicht is.. De studenten die er zijn, zijn in ieder geval heel lief, ruimdenkend en gemotiveerd.

Donderdag ben ik na de conversatieles even met Inger door het park gelopen (Crooks Valley Park en The Ponderosa) en daarna wilden we in Botanische Tuinen een boek gaan lezen. Het was prachtig weer, maar natuurlijk verdween de zon op het moment dat wij ons boek opensloegen.. Wel veel foto's gemaakt! Vrijdag was er een borrel voor Erasmusstudenten georganiseerd. Hier waren Erasmusstudenten, Study Abroad studenten én Engelse studenten voor uitgenodigd. We hebben de hele avond met onze studenten Nederlands gekletst, en met een meisje uit Denemarken. Daarna gingen we eten bij wat Spaanse meisjes thuis. We hadden Pizza besteld, maar Domino's was onze bestelling vergeten. Dus toen om half twaalf maar een pizza gegeten bij een kebabzaakje -_-'

's Avonds was er een 'Latinparty' in The Embrace Nightclub. We moesten een donker steegje aan de zijkant van het gebouw inlopen, een aantal trappen omhoog lopen, en kwamen terecht in een creepy ruimte, waar het veel te rustig was en Indiase mannetjes nogal eng naar iedereen stonden te kijken. Ook hadden ze nietsverhullende glow-in-the-dark bh's te koop in de wc's. Does that sound as a great party or what?! We zijn zo snel mogelijk naar huis gegaan.

Zondag was Manchesterdag. Veel regen, maar gelukkig was daar een mega Primark, een Café Nero, een Starbucks, een Art Museum en the Wetherspoon. Zo zijn we toch nog een beetje droog gebleven en hebben we een heel leuke dag gehad. Er was een enorme storm op komst, dus we waren nog even bang dat we niet meer thuis zouden kunnen komen. Uiteindelijk hebben we, beschermd door de bergen, niets van de storm meegekregen en hebben we maandag alleen maar zon gehad. Soms is het dan toch beter weer in Engeland dan in Nederland!

Gisteren zouden we naar een concert van Tom Odell gaan. Helaas was hij ziek, en werd het concert afgelast. Nieuw optreden in het nieuwe jaar, hoop dat dat nog in januari zal zijn.. Anders moeten we maar het geld terug vragen. In plaats van Tom Odell zijn we naar The Graduate gegaan om cider te drinken en een megatoetje te eten... Vier enorme desserts voor drie meiden, want ja, het was 2+1 gratis....

Morgen komen pap en mam dus. Ik ben heel benieuwd wat ze van Sheffield gaan vinden!

Ik ga nu snel de foto's plaatsen. Tot gauw!

Heel veel liefs,

Joyce

  • 01 November 2013 - 00:17

    Anita De Raad:


    Hoi Joyce,

    Net je reisverslag meteen (melding op m'n mail) met veel plezier gelezen!
    Gelukkig hebben jullie geen last van de storm gehad, maar op andere plekken in Engeland was dat wel anders!
    Hier in Nederland was er ook genoeg schade, maar in Nijkerk viel het nog wel mee.
    Weer prachtige foto's; bijzonder, dat er bij jullie in de buurt ook vossen rondlopen (zielig hoor, dat dode vosje)!

    PS:
    Heb je dat "apple crumble with custard"-toetje ook gegeten/geproefd? Ik wel: heerlijk!

    Nogmaals een heel gezellig weekend met je ouders gewenst & groetjes,
    Anita

  • 01 November 2013 - 17:35

    Kim:

    Ik wou dat k er t weekend ook was moppie! Voel een grote behoefte om bij te kletsen en (vooral) te knuffelen.

    Mis je moppie
    Love ya!

    Xx

  • 01 November 2013 - 17:35

    Kim:

    Ik wou dat k er t weekend ook was moppie! Voel een grote behoefte om bij te kletsen en (vooral) te knuffelen.

    Mis je moppie
    Love ya!

    Xx

  • 03 November 2013 - 10:02

    Joyce:

    Hoi Anita! Ja in het zuiden was de storm een stuk erger. Wij zitten veilig tussen de bergen! En ja ik heb de apple crumble op, het was inderdaad heerlijk!
    Bedankt voor je lieve reacties op mijn blogs, ik vind het heel erg leuk om te krijgen en te lezen!

    Groetjes, Joyce



    Kim: Ik mis je ook, maar je komt ook nog een keer bij me langs dus dan gaan we er een paar topdagen van maken!! Love you too! :) xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 4302

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 08 Februari 2014

Sheffield

Landen bezocht: