Peak District, Liverpool, Chatsworth House - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Joyce Wijk - WaarBenJij.nu Peak District, Liverpool, Chatsworth House - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Joyce Wijk - WaarBenJij.nu

Peak District, Liverpool, Chatsworth House

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

08 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Lieve lezers,

19 november was mijn laatste blog. Dat is alweer bijna drie weken geleden. Drie weken waarin heel veel is gebeurd, waarin we heel veel leuke dingen hebben gedaan! Mijn eerste essay is ingeleverd, mijn eerste (en enige) presentatie gegeven. Nog drie essays te gaan, en ik ben klaar! Het is een heel gek idee dat we nog maar twee weken conversatielessen gaan geven. Heel erg jammer om dat vaarwel te moeten zeggen, om dag te zeggen tegen de studenten en te beseffen dat het hele feest al bijna voorbij is. Het is hier geweldig en hoezeer ik iedereen thuis ook mis, stiekem ga ik denk ik ook wel wat traantjes laten als ik hier weer weg moet. Gelukkig kunnen we nog een soort van afscheid nemen van de studenten op 17 november, want dan hebben we een filmavond georganiseerd en gaan we Minoes kijken met de studenten.

Maar ik zal jullie eerst even bijpraten. Ik had eigenlijk al eerder een blog moeten schrijven want nu weet ik niet waar ik moet beginnen en wat er allemaal ook alweer is gebeurd. De week na mijn laatste blog stond vooral in het teken van mijn essay schrijven. Gelukkig was er ook nog tijd voor leuke dingen, want maandag ging ik met Inger en twee andere Erasmusstudenten naar The Hunger Games 2. Ook hebben we een videoconference bijgewoond van de vierdejaars studenten. Ze doen mee aan een project waarbij ze een Nederlandse tekst moet vertalen naar een Engelse tekst. Omdat ze samenwerken met twee andere universiteiten werd er een videoconference gehouden. Wij mochten het ‘camerawerk doen’, en die taak nam Joy dapper op zich. We hebben heel veel gelachen en zijn daarna nog met de studenten een drankje gaan doen. We praatten daar met twee studenten, en een van de twee moest werken in een klein pubje. Daar zijn we maar even langs gegaan en we kwamen veel later thuis dan gepland haha! Maar wel een nieuwe ‘smokey’ ale geprobeerd en we hebben een heel gezellige avond gehad!

28 november kregen we een inspectie van onze kamer om te kijken of we niet in een vies konijnenhol leven en of we niets gesloopt hadden. Nou, ik ben geslaagd hoor. Met vlag en wimpel geslaagd voor het op mezelf wonen. Ik was eerlijk gezegd niet heel erg onder de indruk van die inspectie haha. ’s Avonds zijn we met vier Duitse mensen pies gaan eten in een pubje hier tien minuten lopen vandaan. Erg lekker en vooral heel gezellig. Twee van de Duitsers wilden zaterdag naar het Peak District gaan, en dat plan hadden wij toevallig ook in onze agenda staan! We zijn met zijn vijven die kant op gegaan zaterdag. Heel erg mooi daar! Iedereen wilde een heuvel opklimmen, wat ik met mijn hoogtevrees en klimangst geen heel erg leuk idee vond. Aangezien er geen paadje naar boven loopt moet je door de hei en over de rotsen klimmen. Maar we hebben het gepresteerd en zijn uiteindelijk allemaal boven op de top geklommen! Er bleek nog een hogere heuvel naast te staan, en natuurlijk moest die ook beklommen worden. Met de gedachte in mijn hoofd dat we ook weer beneden moesten zien te komen ben ik er toch maar achteraan gegaan, en stiekem vond ik het ook wel heel erg leuk..

De dag erna gingen we nog een dagje lopen, maar nu niet in een natuurgebied. Regenachtig Liverpool wachtte op ons! Na eerst een burger in een pubje te hebben gegeten zijn we op zoek gegaan naar een grote kathedraal. Het was een enorm gebouw, dat nog maar 100 jaar oud is. Een beetje futuristisch zag het eruit, heel mooi en groot van binnen. Toch voelde ik me er een beetje vreemd. Het was een beetje té modern voor een kathedraal, met moderne schilderijen aan de wand. Het Beatles museum was ook een ervaring. Na een koffie bij de Starbucks liepen we het museum in. Halverwege ging ineens het brandalarm af. Natuurlijk, weer een alarm. Na een half uur buiten te hebben gestaan mochten we weer naar binnen. Snel het rondje afgemaakt, gedanst in de Submarine en toen nog even in het winkeltje gekeken. Ondertussen was het al donker buiten en dus zijn we door het centrum (met grote kerstmarkt!) terug naar het station gelopen.

Maandag 2 december gingen we Sinterklaas vieren met de studenten. Ik was die week al bezig geweest met gedichten schrijven voor de studenten. Hoewel de beginners er misschien niet zoveel van begrepen, was het denk ik toch een geslaagd feest. Sinterklaas en zijn (groene) pieten hebben een aantal studenten mooie gedichten en cadeautjes gegeven. We hebben heel veel gezongen (‘10x Sinterklaas Kapoentje’ en ‘Zie ginds komt de stoomboot’) en we hebben als taalassistenten ook een mooi gedicht gekregen. Na het feest hebben we De Passievrucht gekeken met de vierdejaars en zijn daarna met een groepje heerlijk uit eten gegaan.

Woensdag moest ik een presentatie geven. Het moest gaan over de Engelse cultuur en ik wilde een presentatie geven over Newspapers en de klassenverdeling daarin. Ik denk dat het wel goed gegaan is. ’s Avonds zijn we naar de bioscoop gegaan, naar Thor 2  Donderdag was het Sinterklaas. Joy, Inger en ik hebben een heerlijke pubmaaltijd gemaakt: barbecuekip met bacon en kaas, mushy peas en geroosterde pastinaak, omdat we dachten dat het diepvriesaardappels waren… Ik had stiekem cadeautjes gekocht voor Joy en Inger, hoewel we er eigenlijk niets aan zouden doen omdat ík dacht dat ik geen tijd zou hebben om een gedicht te schrijven en cadeautjes te kopen. Maar ik had meer tijd dan ik dacht, en aangezien ik een heeeeeeeeel lief pakketje van mijn pietjes uit Utrecht had gekregen, met allemaal lieve cadeautjes en gedichtjes erin, vond ik het een beetje zielig voor Joy en Inger als ze niets kregen. Ik hoop dat ze het wel leuk vonden.

Gisteren zijn Joy, Inger en ik naar Chatsworth House geweest. Het is een groot kasteel, op een uur afstand rijden met de bus. In dit kasteel zijn ook een aantal films opgenomen: Pride and Prejudice (2005), The Duchess (2008) en The Wolfman (2010). Het kasteel was versierd voor Kerst, met als thema ‘Narnia’. Aslan was aanwezig, net als de ijskoningin. Heel mooi, maar we konden maar een paar kamers zien. De rest van de dag hebben we doorgebracht in de tuinen van het kasteel waar we heel veel foto’s hebben gemaakt (ja, ook selfies) en onze weg door een doolhof hebben gevonden. Het was een erg gezellige en leuke dag!

Morgen moet ik weer een deel van de grammaticales van de studenten overnemen, en verder ben ik weer bezig met mijn volgende essay, voor journalistiek. Twee drukke weken komen eraan, maar het zal vast en zeker weer heel gezellig worden! Ik hoop dat ik jullie met deze lange blog voorlopig weer genoeg heb bijgepraat.. Over twee maandjes ben ik alweer thuis! Hoe leuk het hier ook is, ik kan niet wachten om iedereen weer te zien. Tot snel!!

Liefs, Joyce

  • 08 December 2013 - 18:33

    Clara Van Den Brink:

    Live Joyce,

    Erg leuk om te lezen!
    Veel succes met de laatste loodjes.
    Geniet ervan.

    Lieve groetjes,
    ook namens Henk,
    Clara

  • 10 December 2013 - 00:21

    Anita De Raad:


    Wat heb je afgelopen weken weer veel beleefd en gezien/gedaan,Joyce!
    Erg gezellig allemaal.
    Hopelijk is je grammaticales vandaag goed gegaan en nog veel succes met je essay!

    Groetjes van ons allemaal,
    Anita

  • 11 December 2013 - 00:02

    Jaco:

    Hoi Joyce,

    Leuk om al je verhalen te lezen. Naast het studeren vermaak je je prima daar.
    Geniet er nog van!

    Groetjes, Jaco & Tom

  • 24 December 2013 - 18:28

    Marrie Va Wijk:

    Hallo joyce, leuk de verslagen te lezen en hoe het je het daar allemaal doet.
    Wij wensen jouw prettige kerstdagen en een gelukkig 2014. Laat het knallen.

    Groetjes Teun en Marrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 4298

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 08 Februari 2014

Sheffield

Landen bezocht: