Eerste dagen in Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Joyce Wijk - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Joyce Wijk - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Sheffield

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

24 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hello Dutch people!

Jeetje ik ben hier nog maar een paar dagen en het is nu al een hele ervaring. Ik heb net Pim weggebracht naar het station, natuurlijk ging dat weer gepaard met nogal wat tranen van mijn kant. Wat een jankerd ben ik af en toe ook haha!

De reis naar Sheffield liep redelijk voorspoedig. Een uurtje vliegen, een uurtje treinen, vijf minuten met de tram en toen maar wachten op de bus. Volgens een buschauffeur die bij de halte rondliep moesten we bus 123 nemen, die er toevallig over 6 minuten aan zou komen. Na meer dan 50 minuten wachten was hij er nog niet. Dan maar een andere bus in met alle koffers. De bussen zijn allemaal dubbeldekkers. Heb net met Pim bovenin een bus gezeten, helemaal vooraan. Het uitzicht hiervan is te zien op de foto. De NS mag trouwens wel eens een voorbeeld nemen aan the United Kingdom: ze hebben hier stopcontacten in de trein.

Na het halen van de sleutel konden we dan eindelijk mijn kamer bekijken. Ik ben er heel erg blij mee! Eigen badkamertje, op een hoek, met twee ramen. Helaas was er geen dekbed, dus die moest nog snel gehaald worden bij The Village Store. Een tweepersoons dekbed, voor een eenpersoons bed. Lekker groot en in ieder geval warm in de winter! haha
Ook ben ik heel erg blij met mijn huisgenoten. We zitten op een gang met acht meiden: drie meiden uit Australië, twee uit Oostenrijk en nog twee uit Nederland. Erg leuke mensen!!

Inmiddels was het al aardig laat dus we zijn wat gaan eten bij The Edge, een centraal gebouw binnen The Endcliffe Village, waar ik woon. Ik zal een foto plaatsen met mijn flatgebouw.

Zondagochtend hebben Pim en ik even een ontbijtje gehaald bij de supermarkt. Ik kon Kim nog even jaloers maken met een KitKat Chunky Peanutbutter, die ze in Nederland al jaren niet meer hebben en die hier voor het grijpen liggen. Na het ontbijtje zijn we naar de universiteitsgebouwen gelopen. Even kijken waar ik heen moet straks. Sheffield ligt in een heel mooie omgeving, heel heuvelachtig. Dat is heel mooi om te zien en goed voor je beenspieren! De universiteit ligt op ongeveer 20 minuten lopen.

'S middags zijn we naar het centrum gelopen. Er was een foodmarket/foodfestival met allemaal kraampjes met eten uit alle delen van de wereld. Het zag er heel gezellig uit. We hebben even wat gegeten in een pub/restaurant. De Ceasar Salad daar bestond uit mayonaise met een beetje sla, kip en croutons. Heb het wel eens lekkerder gegeten.
Toen natuuurlijk naar de supergrote Primark hier in de stad, om klerenhangers te kopen. Daarna zijn we met de tram naar Meadowhall gegaan. Dat is een enorm winkelcentrum, een beetje vergelijkbaar met Centro in Oberhausen. We waren al moe toen we er aankwamen, en ik had zere voeten, dus we hebben een rondje gelopen en zijn niet veel winkels in geweest. Alleen met rondlopen hebben we ons al een uur, anderhalf uur bezig gehouden. Wel een enorme Disneywinkel náást de Legowinkel, een 'poundstore' en een leuke boekenwinkel waar ze een Jamie Oliver kookboek voor de helft van de prijs verkochten. Die kon ik natuurlijk niet laten liggen ^^

Toen we thuiskwamen hadden mijn huisgenootjes een chocoladecake voor me gebakken, omdat het mijn verjaardag was. Zo ontzettend lief!!
Pim en ik zijn uit eten gegaan voor mijn verjaardag in een restaurantje. De aardappelsoep die we van tevoren kregen was al aardig vullend, maar het was nog niets met de enorme falafelburger die ik erna kreeg! Toch maar geen Engelse gebakjes als toetje dus :( Na het eten hebben we even boodschappen gedaan en zijn we thuis cake gaan eten. Daarna zijn we naar een andere flat gegaan en hebben daar de hele avond gezeten en gepraat.

Maandag was een rustig dagje. Even boodschappen gehaald, geluncht en toen met Joy en Inger naar de welkomstbijeenkomst van de universiteit geweest. En daarvoor nog even langs een heel schattige Starbucks naast de universiteit, natuurlijk :) Pasta gemaakt en een rustig avondje gehad.

Vanmiddag was het dan zo ver: ik heb Pim weggebracht naar het station. Hij vliegt eind van de middag terug naar huis. Raar om ineens helemaal alleen door Engeland te reizen. Gelukkig is het openbaar vervoer hier redelijk duidelijk. Toen ik thuiskwam was iedereen weg, het is ook prachtig weer vandaag. Daarom maar even mijn kamer en badkamer schoongemaakt en deze blog geschreven voor jullie.

Morgen ga ik me inschrijven voor mijn vakken. Ik maak me nog een beetje zorgen of dat allemaal wel goed zal verlopen. Donderdag registreren en dan nog een weekendje vrij. Moet nog even bedenken wat ik dan zal gaan doen!

Als afsluiter een quote uit een mail van mijn stagebegeleider hier in Sheffield:
‘De brutalen hebben de halve wereld’

Daar hou ik me dan maar aan: Kom maar op met dit avontuur!

Liefs voor jullie daar in Nederland! Miss you already guys!

Joyce

  • 24 September 2013 - 18:46

    Rik Vangangelt:

    Sounds like fun! Enjoy there :)
    Wij hebben nu college, dus hebben even samen met de docent je blog gelezen!

    xxxx Ellen, Wieteke en Rik

  • 25 September 2013 - 09:43

    Jordi:

    Hey Joyce!

    Klinkt allemaal super vet en spannend en de foto's zien er ook vet uit! Maar gaat allemaal goed komen natuurlijk ;) Ik zie Pim vrijdag weer, dus dan hoor ik wel meer. Ook nog gefeliciteerd, ik wist niet eens dat je jarig was haha, dat krijg je als je geen facebook hebt. Ik zal in ieder geval je blog in de gaten houden. Geniet nog ff van je vrije dagen!

    Grtz Jordi

  • 25 September 2013 - 10:51

    Niels:

    Experience!

    x

  • 25 September 2013 - 10:51

    Niels:

    Experience!

    x

  • 26 September 2013 - 00:14

    A.de.raad@hotmail.com:

    Hoi Joyce,

    Jordi stuurde me je blog door en natuurlijk ga ik je ook volgen, leuk!
    Nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag; wat lief, dat je huisgenootjes een chocoladecake voor je gebakken hadden! Volgens mij gaat het helemaal goed komen in Sheffield: mooie kamer, aardige huisgenootjes, prachtige omgeving...... hopelijk ga je je draai ook op de universiteit helemaal vinden!

    Geniet er maar lekker van & heel veel succes gewenst,
    groetjes,
    Anita

  • 27 September 2013 - 01:08

    Joy:

    Eindelijk je blog gevonden, leuk!! Morgen gaan we lekker winkelen, heb d'r zin in :D xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 4310

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 08 Februari 2014

Sheffield

Landen bezocht: