Introweek - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Joyce Wijk - WaarBenJij.nu Introweek - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Joyce Wijk - WaarBenJij.nu

Introweek

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

29 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Goodevening Dutchmen!

Alweer een week achter de rug, en wat is er veel gebeurd! Zoveel dat ik na vijf dagen gewoon weer opnieuw een blog post, voor ik alles vergeet te vertellen haha!

Ik heb me woensdag voor mijn vakken ingeschreven. Er stonden allemaal stands in een zaal, elke stand was van een bepaalde studie. De bedoeling is dat je in de rij gaat staan voor de studie die je doet, je vakken op een formulier laat invullen, met handtekening van de coördinator die achter de tafel zit. En laat ik nou drie vakken op mijn lijstje hebben staan uit drie verschillende studies… Dat betekent drie keer in de rij staan. Ik had een vak op mijn lijst staan van de studie Education. Nergens een stand van Education te vinden natuurlijk. Er werd me verteld dat Education er ’s morgens wel had gestaan, maar er nu waarschijnlijk niet was omdat ze geen vakken voor Erasmus studenten aan zouden bieden. Op zoek naar een ander vak dus. Gelukkig had ik van tevoren al wat ‘emergencyvakken’ uitgezocht. Dan maar ‘Victorian Fiction’, waarvoor ik Engelse klassiekers uit de victoriaanse tijd ga lezen. Kom maar op met Charles Dickens, Oscar Wilde, Emily Brontë en George Eliot! Naast dit vak volg ik ‘Language, Culture and Identity in England’ en ‘Understanding the Media’, een vak van Journalism.

’s Avonds hebben we met Joy, Inger, Kate en Tanja Sweeney Todd gekeken. Het geniale idee kwam op om pizza te bestellen. We hadden een folder gekregen van Domino’s met heel veel vouchers, dus die moest het worden. Wij twee pizza’s besteld en onze pizza aan het volgen op de Domino’s site. Kate vroeg zich af hoe lang het zou duren voor de pizza er zou zijn. En dan blijkt Domino’s op 2 minuten rijden afstand te zijn.. Pure luiheid noemen ze dat.

Donderdag moesten we ons registreren in de sporthall. Opnieuw in de rij staan, maar nu voor een half uur. En waarom? Om mijn paspoortgegevens te controleren (online) en aan te geven of ik hetero- of homoseksueel ben (online). Dat had ik ook wel thuis op mijn laptopje kunnen doen. Ik heb wel mijn universitycard meegekregen, dat dan weer wel. Na deze omslachtige registratie hadden we een gesprek met Henriette, mijn stagebegeleidster hier. Hier hebben we Marianne ontmoet. Joy, Inger en ik zijn naar een introductiemeeting van de eerstejaars Germanic Studies geweest, om ons gezicht even te laten zien.

Vrijdag zijn Joy, Inger, Kate en ik met de tram naar Meadowhall gegaan om te shoppen. En we zijn alle vier erg goed geslaagd! ’s Avonds kwam Marianne langs en hebben we pizza gegeten en The Hunger Games gekeken, met daarop volgend een geweldige meezingsessie op Taylor Swift e.a.
Zaterdag wilden we een tour door Sheffield gaan doen. De tourleider is echter niet op komen dagen dus we zijn maar weer naar huis gegaan om een lemoncake te bakken  Lekker de hele middag series gekeken en ’s avonds naar een karaokefeestje in de bar op de campus. Het waren wel slechte deelnemers. Ze wilden bijna allemaal zo mooi mogelijk zingen, wat echt niet hoort bij karaoke..

Vandaag hebben we een English Breakfast gemaakt (zie foto) en de wasmachines maar eens uitgeprobeerd. Morgen gaan de colleges beginnen, dus dan mogen we aan de slag..

Bedankt voor de lieve berichtjes bij de vorige blog, en heel veel liefs vanuit Sheffield!!

Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 4314

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 08 Februari 2014

Sheffield

Landen bezocht: