Daar komt de regen.. - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Joyce Wijk - WaarBenJij.nu Daar komt de regen.. - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Joyce Wijk - WaarBenJij.nu

Daar komt de regen..

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

08 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hallo allemaal!

Ik vind het ontzettend leuk om te horen dat mijn blog wel gelezen wordt! Mochten jullie nog reacties achter willen laten, dat kan onderin of via social media of op je eigen manier :P Ik ben nu iets meer dan twee weken in Engeland, maar het lijken wel drie maanden te zijn. Het leven in Engeland went erg snel. Ik heb gisteren echter wel gehoord dat vandaag de voorlopige laatste zonnige dag zou zijn. Vanaf morgen wordt het koud en grauw. Heb er dus maar extra van genoten door met Inger in het park te bivakkeren.. Ik zie wel een beetje op tegen de regenachtige dagen die me hier nog te wachten staan, al zal het in Nederland niet veel anders zijn haha

Vorige week hebben we onze eerste colleges gehad. En ik mag meteen aan de slag! Heb in de eerste drie weken al twee presentaties, moet voor één vak elke week hele dagen de bibliotheek in alleen om de juiste boeken te vinden en mag aardig wat gaan lezen. Daarbij gaan er in de stage ook wel de nodige uren zitten, maar daar ben ik hier natuurlijk voor gekomen! Gelukkig is het ontzettend leuk om te doen. Deze week zijn de conversatielessen die ik ga geven echt begonnen. Ik heb vandaag de eerste vierdejaars klas gedaan met Joy. Heel erg leuk om te horen hoe goed mensen al Nederlands kunnen praten na vier jaar studeren!

Natuurlijk zijn we niet alleen maar met colleges en de voorbereidingen ervan bezig, er is ook nog wel ruimte voor leuke dingen. En minder leuke dingen. Zoals op een donderdagmorgen om kwart over zeven uit je bed worden gejaagd door een brandalarmoefening. En het brandalarm gaat hier niet zachtjes, dus ze krijgen je wel uit je bed :P

Vrijdag werd er een feestje georganiseerd voor Erasmusstudenten. GRATIS BBQ stond er op de folder, en dan kon je daar kaarten kopen voor het grote feest erna. Tja. Gratis is niet zo gratis in Engeland, wat we ook wel hadden kunnen verwachten. Op de ‘BBQ’ aangekomen bleken de zaken ietsje anders te liggen. Je komt binnen, koopt een kaartje voor het feest, wat je ook toegang geeft voor de ‘BBQ’. Dus wij dachten: oke, dan gaan we ook naar het feest. Voor vijf euro ‘BBQ’en’ is ook niet erg duur. Eenmaal binnengekomen bleek dat de ‘BBQ’ inhield dat je meer dan een uur in de rij moest staan om een kleffe hamburger op te halen, op een uitgedroogd wit bolletje. De eerste bolletjes lagen namelijk al open met ketchup erop klaar, maar toen wij na een uur de rij zat waren en vertrokken naar een pub, lagen diezelfde bolletjes er nog steeds. Zonder hamburger erop. In Nederland worden dit soort dingen beter georganiseerd haha. Toen dus op naar een pub en daar voor 5 pond een echte burger gehaald met wat te drinken. En daarna op naar het feest. Dat was iets minder druk dan verwacht, met een lege dansvloer, waar wij ons wel vermaakten. En toen we weggingen werd de dansvloer al wat drukker  Goed gedaan dus, zo’n feestje op gang gezet. Op de terugweg konden we ook nog even genieten van de kledingstijl van de Engelse meisjes. Het is dat we niet echt onopvallend foto’s konden maken, maar de wallen in Amsterdam zijn er niets bij. We hebben al veel blote billen langs zien komen, net zoals de oh-zo-charmante leggings die als flubberende broeken worden gedragen. Want ja, daar zal je kont vast wel goed in uitkomen, zo schijnen de meisjes te denken. En daar lopen wij dan tussen in onze spijkerbroeken en all startjes 

Zaterdag was mijn eerste echte avontuur alleen door Sheffield. Ik ben namelijk een klein beetje verdwaald. Oke, niet echt verdwaald. Maar ik had een route onthouden naar een plek waar we college hebben gehad, en dat was dus blijkbaar niet de route naar de grote en goedkope fijne supermarkt waar ik naar op zoek was. Na een wandeling van meer dan een half uur thuis aanbeland, om even op Google Maps te kijken en te beseffen dat je ergens rechtsaf had moeten gaan waar ik links had moeten gaan. Nu wilde ik het zeker weten ook (en mijn boodschappen hebben), dus maar weer terug. Het is in ieder geval wel goed voor de lijn, om zelfs op je vrije dag nog 1,5 te bergbeklimmen! Ook kwam er een vriendin van Joy en Inger langs, Merel. Merel studeert in Zuid-Engeland en kwam een weekendje naar het noorden. Zondag zijn we naar het Museum van Sheffield geweest, al had de helft van het museum niet zoveel met Sheffield te maken. Nadat we nog even heerlijk in het park van het zonnetje hebben genoten, op weg naar de stad om een pub voor het avondeten te zoeken. Heerlijk gegeten voor een klein prijsje 

Maandag begonnen de colleges, gesprekken en voorbereidingen dan echt. En dat is de start van mijn echte studeerperiode hier. Ik hoop dat ik aan het einde van mijn avontuur hier in Sheffield net zulke grote hersenen heb als mijn benen zullen zijn. Want jeetje, wat een spierpijn heb ik al gehad. Als ik naar mijn colleges ga en weer terugloop heb ik al een uur bergbeklimmen erop zitten, en soms doen we het ook nog twee tot drie keer op een dag. Verbaas je dus niet als ik terugkom met bodybuilderbenen!

Heel veel liefs uit Sheffield,

Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 4311

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 08 Februari 2014

Sheffield

Landen bezocht: