York and the Thrift Shop - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Joyce Wijk - WaarBenJij.nu York and the Thrift Shop - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Joyce Wijk - WaarBenJij.nu

York and the Thrift Shop

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hier weer een blogje van mij na alweer bijna twee weken! Het ‘gewone’ leventje is er al aardig ingeslopen.. Presentaties, conversatielessen, nakijkwerk, eigen colleges en voorbereiding daarvan.. Het is goed druk hier, met de nadruk op goed  Het Engelse weer is ook al tevoorschijn gekomen. Veel regenachtige dagen, met af en toe een zonnig dagje ertussendoor.

Zaterdag zijn we naar York geweest. Wat een prachtige oud-Engelse stad, met veel oude gebouwen, een reusachtige kathedraal en heel veel toeristen. We zijn hier naar het York Castle Museum geweest, hebben even gewinkeld, zijn in de kathedraal geweest en hebben tussen de Oliver Twist-achtige straatjes gelopen. Ook zijn we bij een Italiaans restaurant van Jamie Oliver wezen heten. Heerlijk eten, leuke sfeer en heel lief personeel, wat een geweldige ervaring 

Toen werd het zondag wel echt tijd voor mijn presentatievoorbereiding en andere collegevoorbereidingen… En dat is sindsdien ook niet echt meer opgehouden haha! Mijn eerste presentatie is heel goed gegaan. De conversatieklassen zijn heel erg leuk om te geven. De studenten zijn leuk en enthousiast. Afgelopen week hebben we met de tweedejaars een verhaal geschreven. Ik begon met een zin, waarna eerste student een nieuwe zin maakte, enzovoort. De twee resultaten zijn de zien bij de foto’s.

Ik heb jullie de vorige keer nog niet verteld over mijn tandempartner. Een tandempartner is iemand die een andere taal spreekt dan jij, en waarmee je een keer in de week een uurtje gaat kletsen in beide talen. Het meisje dat aan mij gekoppeld is, is een student Nederlands in Sheffield. Ze kan echter niet naar de conversatieklassen komen, en probeert haar Nederlands op deze manier bij te houden. En ik kan nog heel veel leren van haar Engels! De vorige keer heeft ze een vriendin meegenomen, een meisje dat wel in mijn conversatieklassen zit. Zij zal voortaan ook bij onze gesprekken zijn. Erg gezellig allemaal 

Deze week was de zus van Inger hier op bezoek, met nog twee meiden. Ze hebben alle drie twee jaar geleden dezelfde stage gedaan als wij nu doen. Een Britse vriend van hen was jarig en hield gisteren zijn verjaardag. Het thema was ‘thrift shop’, en aangezien wij ook uitgenodigd waren moesten we even langs de Oxfam winkel om tweedehands kleren te vinden. ’s Avonds zijn we met een hele groep in een pub gaan eten, waar ik mijn eerste pie op heb. Erg lekker!

En ik heb ook nog het leuke nieuws gekregen dat pap en mam 1 november een weekend langskomen! Heb er al heel veel zin in!

Heel veel liefs uit Sheffield,

Joyce

  • 21 Oktober 2013 - 19:28

    Clara Van Den Brink:

    Lieve Joyce,

    Wat een leuke berichten allemaal. Zo leuk om te lezen.
    Komende vrijdag ga ik met een vriendin van je saunabon genieten
    Ik zal dan extra aan je denken.
    Veel succes en plezier bij alles.

    Lieve groeten,
    Clara

  • 22 Oktober 2013 - 01:18

    Anita De Raad:

    Hoi Joyce,

    Na je 1e blog verder geen "automatische meldingen" van je 2e en 3e blog gehad, dus nu alle 3 achter elkaar gelezen, leuk! Wat heb je al veel gedaan en beleefd sinds je daar bent en ook fijn, dat je zulke gezellige studie/huisgenootjes hebt getroffen. Je schrijft al heel "beeldend", maar je foto's erbij maken het helemaal "af"! De gerechten bij Jamie's zagen er inderdaad heerlijk uit, maar "the english breakfast" trekt me niet zo...
    (Geef mij 's morgens maar gewoon een boterhammetje!)

    Wat fijn, dat je ouders 1 november langskomen; alvast hele gezellige dagen gewenst!
    Groetjes,
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 4307

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 08 Februari 2014

Sheffield

Landen bezocht: